söndag 20 februari 2011

soffan

mh jag har inte gjort sa mycket de senaste dagarna. igar sag jag 4 filmer. jga hittade en filmkompis sa vi kollade film. hela. dagen.

vad som irriterade mig igar var nar jag gick till receptionen pa morgonen for jag skulle byta rum och praktikanten som jobbade sa att dom hade gjort ett misstag och inte bokat in mig den natten, och nu var hostelet fullt. jag hade gatt till dem typ tva ganger innan och bekraftat att jag hade forlangt mina natter har och att jag skulle stanna till den 23, men nanstans i deras huvud sa gick det snett och dom struntade i att boka in mig for lordagsnatten. hon sa forlat nagra ganger (men det lat inte arligt) och erbjod mig en soffa som jag kunde sova pa for $15!!! om hon hade ett uns av kundservice i sin kropp hade hon for fan erbjudit mig en gratis natt pa en soffa. inte ens det! hon skulle ha uppgraderat mig till nat battre. subba. meeen jag stod pa mig och sa att jag hade ratt till en sang och blablabla sa tillsut flyttade hon runt lite och vips hade hon en sang over for natten! he re gud.

och jag skulle vilja tipsa om en FANTASTISK podcast som jag lyssnade pa haromdagen. den ar av Wiretap CBC och heter couples. den ar kort(eller kort och kort..)men naggande underbar. speciellt delen om anne. ah.

annars. pa onsdag kor jag ivag norrut. anledningen till varfor jag stannar i christchurch tills dess ar for att jag var forbannad forra veckan och ville inte aka nanstans, sa har ar jag. hostelet ar bra. de har toaletter med helstangd dorr sa man far bajsa i fred.

2 kommentarer:

Sarah sa...

Ha, Mari du är ju underbar. Du borde bli hostelkritiker, jag skulle älska dina recensioner.

Peter sa...

Bra att du står på dig! Låt dumma människor äta skit!

Saknar dig min fina syster!

Ps. kolla in den här länken, jag ska mot min vilja vara med i TV...

http://www.gp.se/kulturnoje/tv/1.555093-100-dagar-framfor-kameran