fredag 11 februari 2011

partyeurope

nu ar jag i christchurch. det ar en fin stad och sa, men jag bor i det vidrigaste javla rummet. eller rummet ar fint och sa, men det bor tre javla partyeuropeer i rummet. jag kom dit runt 10-tiden i morse och var trott sa jag tankte ta en liten tupplur, for jag steg upp tidigt i morse och hoppade pa flyget hit. men da vaknade killarna nar jag lag och sov och borjade prata om hur jaaavla fulla dom var dagen innan. dom ar tyskar och hollandare ocksa sa dom forsoker vara coola genom att lagga in nagra svordomar mellan varenda ord ocksa, sadar som folk som ar osakra pa sitt sprak gor, typ saga 'fucking' i varje mening. det var sa pinsamt att lyssna pa att jag ville do. uuuh.

i alla fall sa har jag bott hos doro i wellington i tva natter nu. det har varit mycket trivsamt maste jag saga. hon bor uppe pa typ en av bergen som ar runt i wellington sa hon hade en magnifik utsikt over flygplatsomradet. mycket fint. det var som ett litet hus dar de hade hons och en liten katt som heter bob. den enda nackdelen med det huset var att hon hyrde ett rum av en kvinna som heter melanie. melanie ar nagra generationer aldre an oss sa hon beter sig som en mamma. hon var en liten besserwisser som alskade att satta folk pa plats. till exempel sa skrev hon lappar till doro dar hon skrev saker som att hon ville att doro skulle diska perkulatorn och handla osv osv. mig "larde" hon hur man anvander en vikbar vagg eller vad dom nu kallas. och igar nar alla hade gatt och lagt sig sa gick jag sist och tvattade mig och toalettade, och jag satt dar i grodan ro och gjorde mina business, men da kom hon och knackade pa och undrade om jag skulle vara dar inne lange. jag sa att jag bara skulle borsta tanderna och tvatta mig och allt det dar och att jag skulle vara dar i typ 10 minuter. hon okejade det, men stallde sig utanfor dorren och stressade pa mig tills jag var klar! jag hatar nar folk gor sant. hon kunde val atminstone gatt tillbaka till sitt rum eller satt sig i soffan eller vad som helst. jag behovde bara ventilera det. haha.

meeeen annars sa har jag haft det mycket bra. wellington var verkligen en stad i min smak. nu ar jag bara sjukt less pa att packa om min vaska hundra ganger i veckan och rora pa mig. guuuud. jag ska forsoka ta mig ut till akaroa som ligger pa en halvo strax utanfor christchurch. det varkar fint och avkopplande dar sa jag ska kika in hur man tar sig dit forst och framst.

hehe jag sag en fiskmas som halkade forut.

2 kommentarer:

Karra sa...

KUNG med fiskmåsen! Gjorde min natt.

frida sa...

hahah ja sjukt kul med fiskmåsen