onsdag 9 februari 2011

rumpa

jag ar alltsa i wellington nu. det ar en oerhort trevlig stad! jag gillar det starkt. det ar som ett smastadsmelbourne. jag gillar det. en stor nackdel dock ar att mitt rum luktade rumpa. tjejen i receptionen gav mig en flakt for att hjalpa mot lukten. det gjorde det inte. haha.

nar jag akte bussen fran taupo till wellington slog det mig ocksa hur javla vackert det ar har. det jag gillar mest (av nordon da, sydon kan jag inte uttala mig om an) ar hur varierande naturen ar har. liksom forst kan det vara en platt ang med betande kor och sen ar det pang bom ett sandigt omrade och en massiv vulkan eller ett berg och sen ar det varsta hobbitlandskapet med sma grona kullar osv. det var ett valdigt fint landskap att aka igenom. googla tonariro sa far ni se hur fint det var dar jag akte. en rolig grej jag sag var en ko som stod och sket och sen blev han skramd av nagot och borjade springa men slutade inte bajsa, sa han bajsade i farten. ahhahaha. ja och jag kande hur min mognadsniva sjonk avsevart nar jag kom pa mig sjalv att skratta at det. och igen nu nar jag skriver om det pa min blogg. haha.

igar var jag pa ett massivt museum som heter te papa eller nat sant och vandrade runt dar i typ 4 timmar och var anda inte klar nar jag drog. de hade massa olika utstallningar, men det coolaste var att de hade en jatteblackfisk dar. en san rod jatte som lever pa typ havsbotten i antarktis. eller han var ju dod och fjallade sa jag vet inte om det var sa javla schysst att ha henne dar, men det var coolt att se hur javla massiv hon var i alla fall.

sen motte jag upp med doro som bor har i wellington. alltsa hon jag traffade i byron bay for nagra veckor sedan. vi satt och pimplade kaffe och skvallrade om vad som hande i byron. idag ska jag flytta till henne sa jag kommer bo hos henne tills jag aker till christchurch pa fredag.

en sak jag noterat och tycker ar lite lustigt ar att jag lyckas undvika alla naturkatastrofer som stormar runt i australien just nu. och nya zeeland for den delen. liksom massiva jordbavningar i christchurch, och iaustralien brinner det och oversvammas och orkanar, men jag lykas undvika allt. hade ju varit lite coolt att vara mitt i en storm eller katastrof nan gang. och overleva, sjalvklart. jag kanske jinxar mig sjalv genom att sga detta. men whatevz.

idag ar det 9 februari i nya zeeland sa jag sager grattis till min storebror peter som fyller 26 vintrar!!! jisses vi borjar bli till aren.

1 kommentar:

frida sa...

haha ja vilken tur du har ! men skönt! tror inte du vill uppleva massa översvämningar och orkaner och skit.. läskigt ju!!