måndag 22 november 2010

NZ

vanta nu... vad hande? JO jag bokade en biljett till Nya Zeeland!

hehe vilken tontig inledning till ett inlagg. men jag bokade just en forvanasvart billig biljett till Auckland i dromlandet nya zeeland. det ska jag fira genom att lyssna pa flight of the conchords HELA DAGEN! det bar av fran brisbane 1 februari och jag stannar i NZ i en manad. nastan. februari ar ju som bekant inte en hel manad.

i lordags svangde vi forbi melbourne zoo. det var ett helt okej zoo, men jag tycker alltid sa himla synd om djuren. nog for att dom verkar ha det bra och zooet jobbar for att djurens vilda vanner ska ha det bra, men de ser alltid sa ledsna ut, och alla barn skriker och stressar dom. plus att jag var pa singapores zoo for nagra ar sedan och det var valdigt bra. men ja.

sen pa kvallen var vi ute pa ett stalle i richmond(i fink..) som heter the royal saxon. jag blev kaaannnonfull, for australiensarna vet erkligen hur man festar, och de ar duktiga pa att bjuda pa drinkar. jag gjorde dock inget dumt forutom att skicka skojiga sms till min storebror. de visade metallica och nirvana pa tv vilket fick mig att tanka pa min fantastiska storebror! nog har jag en fantastisk lillebror ocksa, men dom spelar inte sa mycket manowar har. hehe.

jag ar forresten pa ett internetcafe just nu, och bakom mig sitter det en gubbe 75+ som typ snuskchattar! ok att han maste fa ha nagat sorts intresse, men han kan ju faktiskt skaffa en egen dator for sanna dumheter.

hehe igar var vi och brunschade med nicks kompis paul pa ett sjukt trendigt stalle. for det forsta fick vi vanta 20 minuter pa ett bord, pa ett cafe!! sen kollade jag runt lite och alla servistorerna/triserna var vralsnygga. modeller som extraknacker pa cafe. det var som att ga in pa american apparel. roligt.

nu ska jag ga ut i solen som ger oss +32 idag och steka min hud lite. kanske lyssna pa en gammal sommarpratare ocksa.

hej!

4 kommentarer:

Sarah sa...

Fy fan Mari. Tell no more.. blir alldeles för avundsjuk för mitt eget bästa. Kul med NZ! Kul. Jävligt kul

Lotta sa...

Shit, 70+ män därborta verkar ju vara snuskgubbar. Passa dig för dom!

Vi har 35 grader kallare här men det känns helt okej...

Olle sa...

Hohohohohohooooo (tänk dig det där som om Tiger säger det)! Det låter som att du har det så jävla jävla bra, fy fan vad jag är avundsjuk (så mycket att jag måste svära sönder min kommentar för att bevisa det, helvete!). Jag vill kommentera allt men det är så stressigt här med allt jag har för mig (jag har träffat någon(!!!), skolan tar musten ur mig, filmfestivalen är i full gång, foto bara kastas på mig... m.m. MEN jag klagar inte! jag njuter! så himla mycket!) och det verkar som att du njuter också. Jag är glad för din skull och jag tänker på dig jätteofta, det ska du veta! KRAM KRAM KRAM PUSSSSSSSS

frida sa...

hur fan kan det vara 16 och sen 32 C en annan dag? SKUMT! iofs ... så är ju typ sverigeväder också.. men ändå