söndag 7 november 2010

igar var vi som sagt pa det sa kallade stakes day. jag vet faktiskt fortfarande inte exakt vad det ar, men jag tror det hanger ihop med melbourne cup. haha. det ar i alla fall hastkapplopningar som ar huvudsaklig fokus, och nicks kompis belinda var medlem i nan hastkapplopninsklubb sa vi fick alla biljetter till nat omrade dar vi fick en liten grasplatt dar de hade organiserat med mat och dricka och sant.

under tiden alla ater dricker och minglar sa kollar man pa hastkapplopningen pa stora tvskarmar, sa det kandes inte direkt som att nagan var dar for de faktiska kapplopningarna, utan alla ville bara mingla och kaka sma pajer och dricka sig redlosa pa gammalt hederligt australiensiskt vis kladda i fina klanningar med hatt pa huvudet. flygresan ner bjod mig pa en hel del stressfinnar sa jag kande mig mest flottig och javligt off. det ar jobbigt att vrida pa sitt trevligaste humor nar man inte har sovit pa 30 timmar och har en hel pizza parkerad i ansiktet.

dock var vadret fint och manniskorna trevliga sa det var en intressant dag anda. det ar definitivt inte nagot varje liten flottig svensk blondin far uppleva varje dag.

runt kl 21 var jag sa brutalt trott sa jag akte hem till lagenheten och sov.

idag at vi lunch med nicks kompis eddie och hans typ tjej belinda, och sen gick vi och forsokte skaffa ett simkort till min telefon men det gick inte sa bra. snart ska vi ivag till mamma och styvpappa gillis for att ata middag.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Bilder!!

Li Berglund sa...

Fan va trevligt det låter. Ja kommer du lägga upp bilder här eller har du nå annat ställe där du placerar dem?? KRAM

Annapanna sa...

Hej tjejen!

Vad kul! Hoppas du får en fortsatt trevlig resa.
AVIS!!!

PÖZZ

Sarah sa...

Nu är det min tur att retas för att du inte skriver med ÅÄÖ! Moaha! Låter som du har kommit dig till rätta iaf, familjemiddagar och allt. Keep it up girl