måndag 29 november 2010

flyg

idag ar det mandag, och min sista dag i melbourne. jag har just bokat mitt flyg till sydney den 6 januari fran tasmanien. jag koper flyg at hoger och vanster och jag har inte ens tagit mig fran melbourne annu. men det ar val bra att vara ute i god tid for det kanske sparar mig en liten slant.

i lordags regnade det heeelt sjukt mycket igen och vi var tvugna att aka och hamta nicks bil som stod parkerad i Toorak. vi hann bli helt dyngsura innan vi kom fram. men pa vindrutan hittade vi en lapp dar det stod ett telefonnummer xoxo Carmina. haha. jag blev saklart jattenyfiken sa jag tvingade nick att smsa och se vem det var. het hela slutade dock ratt ointressant. carmina backade ur och tyckte att det kandes konstigt att smsa med nagan hon inte kande, aven fast hon hade lamnat lappen dar forst. jaja jag uppskattar da lite drama lite nu och da.
pa kvallen spelade vi biljard med nicks kompis astrid och hennes flickvan michelle. det var mycket trevligt. jag vann en gang.

i sondags skulle vi till eddies flickvan belindas fodelsedagsbrunch, men vi lyckades ju saklart forsova oss. vi skulle ses kl 10 i richmond och vi vaknade runt halv tio. vi kom dock inte allt for sent som tur ar. efter brunchen akte jag och nick en bit utanfor stan till the yarra valley, vilket ar vindistrikten har. mycket av det blev forstort i skogsbranderna 2009, men jag fick veta att eukalyptustrad tydligen klarar sig finfint efter brander. till och med aboriginerna brande sina eukalyptustrad for x ar sen. om det ar sant har jag inte kollat upp sa skjut mig inte om jag fick fel information. men helgen var sa himla kall. pa eftermiddagen igar var det blott 14 grader! alltsa okej, jag fattar att ni har typ -20 men det ar normalt for arstiden, det har ska vara en australiensisk forsommar! jisses brr.

nu ska jag ga och kopa en bok.

2 kommentarer:

frida sa...

haha va roligt! lappen på bilen asså

frida sa...

du är så cool förresten som vågar resa runt som du gör.