tisdag 25 januari 2011

just nu ar jag lite ledsen och nedslagen. katrina akte till melbourne i sondags sa jag kanner mig liten och krummig. nog for att jag har kvar kompisar pa hostellet som jag tycker massvis om sa ar dom ingenting som katrina. men jag kanner pa mig att vi kommer ses innan vi aker hem igen.



annars. vad har hant? inte alls sa mycket. vi har mest bara lokat pa stranden. david och maja akte tillslut i sondags ocksa, och efter att alla akte sa har jag varit ensam i mitt rum i tva natter. det var lite konstigt. forsta natten kunde jag inte alls sova for jag var van vid att hora hur folk tassar runt och vander sig i sangen. i morse fick jag tva nya rumskompisar. den ena ar en kvinna fran danmark som oppnade hela sin sjal till mig nar hon kom. hon hade rest runt med sin man som hon hade varit gift med i 14 ar, och tva dagar innan hon kom till byron bay hade de separerat! jisses. hon berattade allt om hur hon kande och grat till och med en skvatt. det var fint att hon kande sig trygg nog att beratta allt detfor mig, men jag blev lite obekvam och visste inte riktigt vad jag skulle saga. jag forsokte trosta henne lite genom att saga att allt hander av en anledning och att byron bay ar ett bra stalle att tanka over saker. eller nat sant. vet inte om det var sa trostande men jag ar ratt kass pa att trosta.


hostelet borjar sakta men sakert tommas pa folk vilket ar lite trist. hostelet jag bor pa har en liten lagerkansla, alla ar kompis med alla och alla skvallrar om alla. haha. men jag trivs fortfarande bra har. det ar skont att ha lite lugn just nu. jag ar inte sa himla sugen pa att resa runt och greja och bara vaskan over hela javla kontinenten. det kanns lite som att nya zeeland kan bli sa, men det ar okej. jag gillar att ha lite rutin i den langsamma vardagen.

men det ar soft att bara sitta pa stranden och spana. det finns en hel del snygga manniskor har. solbranda surfare. mmmmmm

jaja. jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. puss.

1 kommentar:

Daniel sa...

Äntligen en update! Va inte lessen, kan berätta lite kort om umeå så du slipper sakna det allt för mycket och kan njuta av din vistelse.

1. Det är snö överallt, snöröjningen är som vanligt, man har byggt vallar där gångvägar brukade vara. Du och bilarna delar transportvägar, crazee.
2. Man plogar inte förresten, man polerar snön tills en teflonliknande yta uppnås, spjälade armar och blåmärken är vanligt förekommande.
3. Man bygger om överallt, det är mer byggarbetsplatser än ytor där människor kan vistas.
4. Det tar fortfarande 20 min att få en cheeseburger på donken här.
5. Det är så kallt att till och med hipsterserna drar ner sotarmössorna över huvudet.
5. Glaskuben på torget spelade upp människoskrik häromdagen, folk var väldigt förundrade.
6. Affärerna här vägrar kontinuerligt att ha mer än 30% rea.

Men de finns bra saker också, jag har en helt oöppnad flaska Malibu på rummet.

Har din bilbild vid bänken, den håller humöret uppe här.

Kram / Daniel