fredag 28 januari 2011

aussie! aussie! aussie! oi! oi! oi!

sakta men sakert borjar gamla belongil beachhouse tommas pa folk. manniskor som jag tycker valdigt mycket om och vill helast va med hela tiden, men det ar kruxet med att standigt resa runt, du maste vinka av fantastiska individer. som tur ar sa ar det inte hej da, utan vi ses snart!
i onsdags var det australia day vilket ar precis vad det later som, nationaldagen. australiensarna vet dessutom hur man firar. det hande massa kul grejer pa stranden som vi gick och kollade in. sen gjorde vi en giftig bal pa vodka, malibu, goon(i.e. sunkigt vin), ananasjuice och frukt. vi blev alla bortom fulla. och goon gor en dessutom galen. vi satt dar och skvallrade, spelade gitarr och sjong och sant. jag pratade med en finsk kille som har varit pa hostelet i typ 10 manader och det var en ogonoppnare minst sagt. mamma vi maste trana finska nar jag kommer hem. sen gick vi till en (korv)fest som var pa volleybollplanen vid stranden och minglade. darfran drog vi med oss massa folk till stranden for det ar den finaste platsen pa jorden . det ar sa himla fint dar pa natten for alla miljarders miljoner stjarnorna lyser sa starkt, det ar som att vara i en bubbla med baras tjarnor for det ar sa morkt. underbart! jag hade en san stark onskan att bada i alla fall sa jag drog av mig kladerna och lubbade i, haha. nu i efterhand har jag insett hur javla farligt det var. vattnet ar kolsvart och vagorna slar ratt hart, men jag lever fortfarande sa det ar val okej.

jag sov ungefar en kvart och sen kom kristin och vackte mig for max och robin skulle aka till queensland. det var lite ledsamt. max var en liten favorit sa det var trist. men jag gick i alla fall tillbaka och sov en stund till och sen gick vi och badade igen(vid det har laget var det dag igen) och jag brukar bada med mina solglasogon for solen lyser sa fruktansvart starkt. tyvarr sa var vattnet ganska vilt sa en vag kom och slog solglasogonen fran mitt ansikte haha. som tur ar sa var det bara ett par $2.97 chicken feed-glasogon sa det var ingen storre forlust.

jag har forresten tva nya rumskompisar nu, en dansk kvinna som jag berattade om och en tjej fran kanada. den danska kvinnan ar valdigt frigjord, haha. hon sover naken och skams inte heller, utan hon kan sitta och prata med en med nassarna helt ute. kanadatjejen ar kanon, hon har en lionel richie-tshirt pa skoj! jag alskar sant.

vad jag egentligen borde gora ar boka bussen till brisbane som jag maste ta senast pa mandag, for pa tisdag aker jag till nya zeeland, men det tar emot lite for jag har kul har. men nya zeeland kommer bli kanon ocksa, och man vill ju inte vara den som ar kvar sist pa belongil heller. det ar nog en bra tid att aka vill jag tro.

2 kommentarer:

D sa...

Glasögonen var toksnygga, du får i uppdrag att köpa me ett par till mig med, du har swedbank, jag har swedbank, du vet vad jag snackar om.

Är glad för dina nya kompisar, speciellt den nakna.

Är lite orolig för dig och vågor nu, tidigare va det dig och stark vind, dig och starkt solsken och dig och kraftig halka.

Puss å kram./D

frida sa...

haha typiskt snuskig danska.
roligt!!!

PUSISSIS