söndag 29 maj 2011

whitsunday

senaste veckan har varit intressant pa all satt och vis.

akte ut till whitsundayoarna som var helt sjuuukt vackra. det var paradiset. det var nog min australienhojdpunkt efter byron. latt. jag har ingen tid att skriva en lag utlaggning om det just nu men det var gott. vi sov pa en resort som var lite sunkig men det brydde inte vi oss om for vi fick sova i riktiga sangar i tva natter istallet for ett liggunderlag.

nar vi kom tillbaka till airlie beach gick vi(jag och katie) till en typ "efter-battur-fest" pa en av barerna i stan och drack oforskamt billiga drinkar. resten av vara roadtripkompisar bodde ute i skogen sa vi smorade till oss en sovplats pa sofforna hos seglarassistenten(ok, scoutkompisar, vad heter det egentligen?). katie och han blev valdigt... nara om man sager sa, och han hade inga soffor, bekvamt nog, sa vi fick alla tranga ihop oss i hans javla sang. de gjorde inget farligt forran typ 6 pa morgonen, och da flog jag upp ur sangen i ett vredesutbrott och drog ut snabbare an snabbast. katiesprang efter mig och kande sig lite dum och kopte frukost till mig i alla fall. efter det var vi vanner igen.

sen dess har vi bara campat pa lite kryptiska stallen och tagit det lite lugnt. vi svangde forbi mission beach som inte var sarskilt intressant alls, men stallet vi bodde pa efter det var ratt coolt, det var uppe i bergen strax soder om cairns och vi sag en cassiowary! han smog runt vara talt och tiggde val sakert efter mat, men det coola men att se en var att de ar sa oerhort ovanliga! manga av dem strok med i cyklonen som drog fram tidigare i ar. sa det var ratt ballt. han sag ut som en dinosaurie.

men nu ar jag i alla fall i cairns och vi kommer bo pa hostel har, och pa onsdag aker jag till sydney och spenderar lite tid dar innan jag aker hem. svart att forsta att jag redan har varit borta i sju manader. klyscha: tiden flyger.

hej!

1 kommentar:

frida sa...

ja vafan det är hel vansinnigt. hur fan kan du varit borta i SJU MÅNADER! FATTA! det är sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt