tisdag 15 mars 2011

aspergers

ja na jag har ju da inte bloggat pa ett tag. anledningen ar for att jag inte har gjort nat. eller saker hander ju hela tiden, men inget som ar vart att skriva om.

men idag fyller min mamma ar! jag undrar hur manga ar jag har varit borta fran hennes fodelsedag nu. 3? 4? puss till dig mamma!

meeen jag kor bussen tre ganger i veckan och det gar bra. jag har borjat bli kompis med de andra busschaufforerna fran de andra hostelen.

jag har ocksa fatt nagra fragor om jag markte av jordbanvingen i japan pa nagot satt, och nej det gjorde jag inte. nagra vantade att det skulle bli vilt ute pa haet men jag markte inte att det var vildare an vanligt.

hostelet ar fullt for narvarande ocksa, och det innebar att det ar manga idioter som bor har ocksa. speciellt en javla kanadensare som gar mig na javulskt pa nerverna. forsta gangen jag traffade honom sa erkande han att han analyserade mig, allt jag sa och hur jag rorde ig etc. han sa att han hade gjort en termin psykologi sa han kande att han hade ratt att analysera folk for det. sen sa han en massa onodiga grejer, och var bara immun mot skamt och allt som var roligt. han enade att det ar viktigt att vara serios. han lyckades forolampa alla dar genom att saga storda saker, tex att peka ut hur farligt rokning ar till rokare (som att dom inte vet om det redan) och bara gick runt och drygade sig med sin personlighet. men han var inte ens medveten om att han gjorde det. det var bara som han var. jag blev upprord och gick och la mig.

dagen efter bestamde jag mig for att ge honom en andra chans. vi satt och pratade och bara umgicks och sen fragade han desirea vad hennes recept pa hennes glasogon var, varpa hon svarade vad hon hade och blablabla, och jag kande att det var det samsta samtalsamnet sa jag sa "aah herreguuud det har maste jag anteckna jag har aldrig varit med om ett mer fangslande samtal" med en rejal dos ironi i rosten. han plockade inte upp ironin utan fragade bara varfor helt seriost. vilken javla nolla. ingen har gillar honom utan vill bara att han ska dra. han irriterar mig nat sa kopiooost!

igar hyrde jag, katie och anne cyklar och cyklade runt. vi sag en ENORM spindel i ett nat med en liten inbyggd lockarstrang. det var coolt. och vi sag tva enorma typ manniskoatande odlor. finns det varaner i australien? dom sag ut som varaner.

annars daaaeh. venne. det ar ratt lugnt har. vi umgas mest bara. och har grillfest da och da. stor oss pa folk och skvallrar massvis. och idag ska jag soka till universitetet. HEJ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du överlevt allt spännande med sunkiga hostles och jordbävningar :)
Jag var i Los Angeles några veckor sen, det snöade. Senast hade det hänt 35 år sen. Då jag också var i USA men kommer inte ihåg så mycket från resan som ettåring.
Snön håller på att smälta i Stockholmseregionen och om man har läckande skor som jag har så stinker fötterna blöt hund.. wünderbart.
/Jan 'kan inte blommor men sitter på kundservice' banan

Anonym sa...

Mycket mobbning i den här bloggen! Men det är kul, saknar din brutala ärlighet.

Puss, Lotta