torsdag 23 december 2010

okej, sa jag var tva veckor hos familjen i Lebrina som hade en farm med lite gronsaker och sant, och hastar, kossor, far och hons och katter och hundar och hela schabraket. jag jobbade med tva andra wwoofare, katrina fran kanada och johan fran frankrike, och de ar de finaste manniskor jag nagansin traffat. familjen var val okej. mamman i familjen hade ett enormt kontrollbehov och kunde inte hantera konflikter. tille xempel sa tyckte hon att vi at for mycket men ville inte riktigt diskutera det. klart vi ater mycket, vi var ju tre stycken! halla. men jag och katrina delade ett rum dar i alla fall, det var som ett ombyggt litet mejeri. jag ska forsoka fa upp lite bilder pa det snart for det ar ratt svart att forklara.

aja, jag hade tankt stanna dar langre forst men jag insag att jag inte orkade med familjen sa jag foljde med katrina till en ny wwoofingfamilj i deloraine i forrgar. den familjen ar mycket intressant, dom undervisar sina barn hemma och ar alltmant hippie, at rawfood/yoga-hallet och sant. varan forsta kvall i deloraine var minst sagt intressant. vi kom till dom runt kl5 och 20 minuter efterat akte vi till ett brollop som holls enligt medeltida matt. haha.

tanken ar att jag ska vara har till 6 januari da jag flyger till sydney, men jag ar sa FRUKTANSVART trott pa tasmanien att jag skulle kunna skara mig sjalv. jag behover lite storstad, liv och rorelse! plus att det ar helt overjavligt kallt har. jag ar konstant kall och ledsen och stel i kroppen. jag ska kolla upp mina mojligheter att boka om mitt flyg. ah. det hade varit okej om katrina hade avrit med mig tills dess, men hon aker till hobart och gor en meditationskurs i tio dagar sa jag blir sjalv en stund.

pa julaftonsnatten ska jag och katrina sova i en stuga som familjen har ute i bushen som ar helt utan el och rinnande vatten. det kan ju bli intressant.

gud det har hant sa himla mycket men jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig och jag har heller inte tid att gora det for jag har en kvart pa mig att gora allt jag vill gora. men det far val bli ett senare projekt.

gud jul!

3 kommentarer:

Tommy sa...

this sucksss, i need to learn swedish.

Frida sa...

det låter väldigt specieltl det där.. men helt klart en upplevelse. :)

Anonym sa...

Låter som ett äventyr, God Jul på dig med.

/Jan