torsdag 2 december 2010

tassie

jag ar da i tasmanien nu da. det borjade jaaavligt daligt for min del. flyget gick bra och sa, men jag lyckades glomma min bok som jag laste plus mitt skrivblock!!! jag kopte ett sa javla fint skrivblock i melbourne for nan vecka sen och jag alskade det blocket och jag skrev sa himla fina grejer i den och nu ar den helt poff vack. jag kande sorg i hjartat hela dagen i tisdags. jag mailade till flygbolaget men tror ni dom vill hjalpa till? neh.

i alla fall sa var jag tva dagar i hobart. det var en fin och mysig stad och sa, men det var en lite omstallning att komma dit efter en mamad i melbourne dar det alltid hande nagat och dar jag trivdes valdigt bra. plus hade en lagenhet att ga till. haha. men hobart var segt som fan. det var som att staden var pa snooz.

men jag traffade nagra skojiga manniskor pa hostelet i alla fall. tva tjejer fran nya zeeland som var sa javla coola att jag storknade, dom var typ 18 ar gamla och liftade runt och bodde i talt(och ena hette faktiskt juno! hur coolt ar inte det?! hennes foraldrar var laaangt fore sin tid, tredsattare dar.) dom gav mig massa fina tips om NZ och erbjod sig att visa mig runt lite nar jag kommer dit. fint. jag traffade ocksa en ratt skojig kanadensare som hade brant hela huvudet, inkl flinten forutom just runt ogonen. haha. jag gick ut pa en irlandsk pub med en irlandare(saklart) och en smutsig fransos med stinkiga dreads och drack lite ol. dom skulle kora upp till devonport via launceston morgonen darpa och fragade om jag ville folja med, och det ar ju klart jag ville det.

jag ville bli slappt i launceston och sen bli av med dom som skulle langre norrut. tyvarr sa tog irlandaren detta som en invit och forsokte forfora mig med sin bleka rodlatta charm. det gick inte hem och mitt "jag vill inte" gick inte riktigt fram forran vi redan hade checkat in pa hostelet. liksom devonport ligger typ en timme fran launceston sa det ar inte ens jobbigt att kora upp dit. fransosen valde att lifta upp, for han var pank och skulle soka efter jobb, vilket irlandaren ocksa hade planer pa, och det finns fan ingen anledning att stanna har om man redan har sett stan, vilket irlandaren redan ar. jag vill bara att han ska lamna mig i fred och dra till devonport. pronto.

i alla fall pa tisdag ska jag wwoofa* pa ett stalle strax norr om launceston. det blir intressant. dom har massa djur, typ hastar, kor, far, faglar etc. hoppas det inte blir en trist skrackfilm av detta dar dom snor upp mig i ladan och behandlar mig som en ko. hade ju varit oerhort trist.

tasmanien ar en sa javla fin o. liksom allt ar sa himla fotogeniskt att man storknar! men det ar ratt svart och framforallt dyrt att ta sig runt om man inte har en egen bil. det ar synd.

nu ska jag med hela min kraft undvika irlandaren och gora nagat av min kvall. kul forresten att kommentarsfaltet funkar nu!

puss och karlek till er alla


* wwoof star for willing workers on organic farms, och det gar i princip ut pa att man jobbar runt 5 timmar/dag pa en gard eller liknande och far en sang att sova i och mat att stoppa i munnen. jag har hort bade bra och daliga saker om detta sa det blir helt klart intressant att se hur detta blir.

2 kommentarer:

murán sa...

Jag hoppas du moonar omgivningarna Karra! KrAmAlAmA

Sarah sa...

Lifta! Thats the only way on tassie my love. Om du åker ner till Hobart igen ska du ringa min kompis Tanya, hon ville att du skulle höra av dig! +61404699332, eller skriv till henne på fejjan, Tanya Green. Var ni på Irish Murphys förresten? Inte konstigt du fick ett dåligt intryck av Hobart. Hatar den puben, det luktar spya.