söndag 5 december 2010

bocker!

hehe jag ar en sann player. nu raggade jag till mig en till skjuts.

det hela borjade med att jag fick ett samtal i fredags fran tiger airways om att de hade hittat mina bocker pa planet och att jag fick hamta upp bockerna inom en manad pa flygplatsen i Hobart. det gjorde mig oerhort glad men jag kom da pa att jag var tvungen att ta mig ner till hobart innan tisdag, da wwoof-paret hamtar upp mig i launceston. jag blev lite for snal for bussen som kostade typ $38, sa jag satte upp en lapp pa hoselet som sa att jag desperat sokte skjuts till Hobart. jag fick svar efter typ tio minuter av en snubbe som heter bruce. han ville dessutom visa mig runt hela ostkusten, allt i utbyte mot lite bensinpengar.

vi akte till ett berg som jag har glomt vad det heter och spanade pa utsikten, som for ovrigt var spektakular. sen kollade vi in tva vattenfall, binalong bay med bay of fires, fraysinet med coles bay och wineglass bay. dar plockade vi aven upp en schweizisk tjej och gav henne skjuts till flygplatsen i hobart, och sen akte vi tillbaka till launceston. allt pa tva dagar. det var grymt, om man bortser fran att bruce ar en javla uppmarksamhetshora. han kunde fan inte vara tyst en enda javla sekund, och om jag ville ta det lugnt en stund i bilen och bara sitta och lyssna pa radion lite sa ville han direkt att jag skulle underhalla honom. jag blev mattligt forbannad men holl det inom mig i alla fall.

men jag fick i alla fall tillbaka mina bocker, OCH jag gjorde en annan grej for forsta gangen, namligen at ostron! det var intressant och valdigt gott. jag och schweiziskan bestamde oss for att dela pa ett halvt dussin av dem. vi fick forst smaka pa ett ratt ostron med bara lite citron, och hon var for mesig for dom naturella sa vi bestallde ett halvt dussin bakade ostron med tomat och bacon istallet. det var helt klart gott, men vafan hela grejen med ostron ar att de ska vara frascha och naturella i princip, tycker da jag. jag tycker dom var bast naturella.

en annan forsta upplevelse var nagat som hande nar jag vandrade till vattenfallet. jag hade mina flipflops pa mig, och sen efter typ en timme sa insag jag att jag hade en blodigel mellan tarna. det gjorde inte ont, det bara blodde ratt otrevligt nar jag flippade bort igeln.

jag har haft en valdigt intensiv helg sa nu ska jag ata middag och sen skriva i min aterfunna dagbok.

1 kommentar:

frida sa...

haha. vad rolig du är. och vad roligt du verkar ha det.! (och kommer undan billigt! ahah) jag blev lite sugen på att fara iväg nu alltså.. nånstans.