måndag 13 juni 2011

aska

okej nu far det val anda vara nog med naturkatastrofer tycker man? oversvamningar, skogsbrander, jordbavningar, och nu har en vulkan i CHILE av alla stallen ett utbrott och vinden blaser askan over hela stilla havet och in over sodra australien. de staller in flyg at hoger och vanster sa vi far val halla all tummar och tar att jag tar mig upp i luften pa onsdag for nu gar jag mest runt och vantar pa att fa aka till sverige. melbourne kanns inte sa overdrivet spannande just nu med tanke pa att jag spenderade nastan en manad har i november och det ar kallast i varlden.

ah! i lordags var jag med mikala och hennes vanner pa en AFL match. deras version av typ amerikans fotboll, fast det ar inte alls som det. och australiensarna kallar det footy. det var saaaA kul! det var en massiv arena som fick plats med typ 100.000 pers(no joke), och matchen var jamn mellan hawthorn(melbourne) och geelong. tyvarr sa fororade hawthorn med typ en poang. jag som inte ens gillar sport! men vem gillar inte nar ett gang lattkladda svettiga man springer runt och tacklas. delikat!

sa.. ja. hall tummarna for mig att jag far aka hem pa onsdag. jag vill inte ha nan repris pa europa forra varen. det var inte roligast.

Inga kommentarer: