fredag 22 april 2011

blues

igar var forsta dagen av bluesfest. jag borjade med att plocka skrap i en timme med tva tjejer pa campingen och det var sa SJUKKKTTT trakigt. herregud! dessutom var det klarbla himmel och hett sa vi smalte nastan bort. men som tur ar var det bara en timme. sen strosade vi ut pa omradet och kollade pa band. jag gillade xavier rudd mest. han spelade didgeridoo samtidigt som han lirade ivag pa trummor eller gitarr! det var helt sjukt coolt!

pa lutet a kvallen hade jag sa ont i hela kroppen sa jag akte hem runt 11. jag kanner mig som en gammtant som far ont i kroppen av att sta och ga en hel dag.

jag har egentligen ganska liten koll pa vilka det ar som spelar pa festivalen, sa jag missar sakert massa bra grejer, men det gor mig inget. idag ska jag se aggrolites, bb king, och sen resten ska jag chansa och bara ga runt och kolla vad som spelas pa de olika scenerna. och texten blev av nan anledning understruken och jag fattar fan inte hur jag blir av med det. det kanske ar en fin liten detalj.

nu ska jag kaka frukost och sen borja rora pa mig tillbaka till los festivalos. HEJ.

Inga kommentarer: