söndag 13 februari 2011

cruisad

haha en indier cruisade mig i en park igar. jag lag och laste shantaram och han stirrade pa mig, och sa sen "oj jag menade inte att stirra men jag ser vad det ar du laser och jag ar uppvuxen strax utanfor bombay dar boken utspelas blablabla." han var lite skojig och fragade efter mitt telefonnummer men jag har inget, och i och med att jag ar varldens nyfiknaste manniska sa vill jag ju se vart detta drama kan ta mig sa jag gav honom min mailadress. nu fick jag ett mail av honom dar han skrev att han hade velat traffa mig over en kaffe. "coffee ( or tea, chai, herbal tea ... whichever you prefer )". det var ett skoijgt mail.

jag ar i akaroa nu. sjukt fint har. och mysigt. jag ska bo uppe i bergen nanstans sa jag kommer ha endast mig sjalv som sallskap nagra dagar vilket jag tycker kanns OERHORT skont. hoppas dom har hangmattor. jag tog en buss hit i morse som var typ en turresebuss for pensionarer for det var nastan uteslutande pensionarer pa bussen och de stannade var tionde(jag skojar inte. nastan) minut for att "fa en chans att ta ett foto och stracka pa benen". grejen ar den att det ar typ det enda sattet att ta sig hit ut om man inte har egen bil. och det jobbiga med det ar att mitt hostel som ligger utanfor stan har en buss som gar ut dit, men bara kl 5 sa nu har jag strosat runt och vantat pa den bussen i tre timmar, och det ar tva timmar kvar. men det har varit ratt gott.

det forsta jag gjorde var att paddla kajak. jag kom ut ratt sa langt ut nar jag borjade bli nat sa overjavligt sjosjuk att jag nastan fick panik. jag borjade paddla tillbaka som en galen kvinna for att inte krakas i mitt egna kna. nar jag kom tillbaka till stranden madde jag sjukt illa och ville bara ha nagot salt sa jag hade en anledning att trycka en hel pase chips. det var ju trots allt for att bota min sjosjuka. haha. som tur ar var det bara en 150g-pase. sen lyssnade jag pa filip och fredriks podcasts igen. sjukt skojiga. de har en grej for julian assange alltsa.

pa tal om julian assange sa har jag en ytterst liten historia om honom. nar jag var pa ort-tur till nimbin sa akte vi(enligt busschaufforen) forbi skolan dar julian assange gick nar han var ung. det var ju lite coolt. om det nu var sant vill saga.

1 kommentar:

frida sa...

drack ni kaffe då?